Promenad på stan.

Ibland blir promenaden genom stan bara så kul. Planerade infall men även oväntade infall berikar tillvaron då benen bara går in här å där i olika butiker eller andra ställen! Efter damlunch på Pylonen på promenerade jag utmed Tingsrätten, Kriminalvården och sedan Gamla Ullevi. På bron alldeles efter Trädgårdsföreningen tittade jag förundrat på en totalt vasstäckt vattenyta i kanalen. Det lär vara ett fenomen som uppstår varje år efter islossningen. Vassen driver så småningom ut i älven å vidare ut i havet.

Kastar en blick in i lokalen där de har en utställning om Titanic. Det är dyrt att gå in där... Synd. Borde kostat 50 spänn eller nåt. Det hade räckt.
Släntrar in i Arkaden och  in på Flash då jag lockades av 20% på allt... å hittar en jättesöt blus... å det var en liiiiten fläck på... å fick ännu mer rabatt.. hihi! Ett kap alltså! Mycket nöjd. Så mycket jag tjänade på detta!!! Min ena brorsa brukar vid sådana tillfällen fråga mig med lite höjda ögonbryn: Åh, var kan du hämta ut de pengarna?...

På Kungsgatan strosade jag på medans stegräknaren i bakfickan räknade steg... Det är en app i mobilen, Step up. Efter några raska kliv över Västra Hamngatans spårvagnsspår såg jag på Kungsgatans högra sida en skylt som bjöd ut gratis tandvårdsundersökning just denna dag. MyDentist. Efter någon tvekan tog jag sen chansen att få den "second opinion" hos en annan tandläkare. Detta hade jag länge tänkt på gällande en dålig kindtand. Wow här fick jag det.. alldeles gratis!!! Här tjänade jag nog 600-700 spänn!!! En jättegullig tandläkare som hade arbetat som volontär genom Folktandvårdens biståndsprojekt med barn i Sydafrika. Jag fick t o m en Alla Hjärtans Dags-kram av honom när jag gick!💓 Bara det!!! Fantastiskt!

Sen gick jag till In-Ex konstnärsmaterial och köpte 1 kg terracottafärgad lera som jag ska ha skoj med nån dag. Sen åkte jag spårvagn hem från Järntorget och åt middag. Då hade jag gått ca 7.600 steg. Sen fick jag ishias... Jaja, nu börjar Our girl - en serie om brittiska soldater i Afganistan... Lite Hemmets Novell över det hela, men va fan... ingen e väl perfekt.. 😎

Kommentarer

Populära inlägg