Guldbagge


Det är en bit kvar på våren tills dessa dyker upp, guldbagge... å  pion...
.....  på tal om guldbagge... så var jag på mitt livs första casting i lördags!😎  Filmcasting alltså. Jag visste själv inte riktigt vad det var när jag gick dit till Valands högskoleutbildning inom konstarter, i detta fall film. Jag ansökte på Filmcafé om att få komma ifråga för ett projekt och jag fick en inbjudan via mailen. Säkert ett drygt dussin kallade.
20 minuter hade jag på mig. Först en kort intervju av, och lite info om, vad de båda unga kvinnliga eleverna hade tänkt sig. Titeln på filmprojektet är : Att leva. De vill ha alla åldrar representerade.
Sen var det övning nr 1.  att titta in i kameran med helt avslappnat ansikte en minut. Nr 2. En scen där jag skulle gå in i en blomsteraffär och agera mot ett biträde (den ena tjejen). Det var väldigt kul. Här skulle alla möjliga känslor komma fram.😅😓😡😘😭😜..  ojoj..  kul..dock inte helt lätt, men väldigt stimulerande.
Får väl se om det blir nån fortsättning. Jag hänger gärna på! Det är så lärorikt. Det kommer nog inte att gå så fort deras arbete. Det är ingen lön. Betalningen för mig är den upplevelse och erfarenhet jag får.
Det här e det oxå en bit kvar till.


Kommentarer

Populära inlägg