Januarionsdag och solen bryter igenom molntäcket.

Bara rubriken idag andas väl en viss positiv air. Det beror på att jag nu har en ny fin blogg. Bloggen från Blogger. Den känns lätt att använda. Kaj installerade på ca en halvtimme inklusive olika bildval mm. Bloggen från Wix lyckades jag inte med då jag tyckte den var svåranvänd. Höll på i 7 timmar utan att lyckas!!!
En annan nätgrej jag installerat, i min Samsung-mobil, är en stegräknare, StepsApp. Den e lite kul och jag märker att det har en positiv effekt på motivationen till promenerandet. Den verkar ha en stabil räknefunktion och lagom känslighet. Funkar för mig iallafall.

Metoden påminner om kaloriräknaren hos Lifesum-appen. Den metoden hjälpte mig att gå ner 15 kg och jag håller vikten sedan flera år hyfsat... bortsett från tiden kring jularna...

Mina julprydnader är nerplockade förutom balkonggranen. Den skall stå kvar med sina små milda runda ljus tills vidare.

Den räknar jag nu som balkong- eller trädgårdsväxt.

Den får mentalt ersätta den stora fina täta gran som stått framför balkongen som de sågade ner före jul. Den var både min och flera andras trädgårdsersättning och den var full av fåglar av olika slag samt ett skatbo med kvillrande och gnisslande skatsång om våren. Nu kommer det småfåglar på besök i MIN lilla balkonggran  ;)  hihi! Såg nyss en koltrasthona i balkonglådan där jag lagt lite fågelmat.
Så här såg vår närmaste gran ut...
Men vi har annat vackert på gården att glädjas åt😃!

Kommentarer

Populära inlägg